Acest material cartografiaza filmele in care a jucat Keanu Reeves, de la blockbustere la productii indie. Grupam titlurile pe francize si genuri, adaugam cifre de box office si informatii recente (pana in 2025). Scopul este sa obtii o privire clara asupra carierei sale pe ecranul mare.
Roluri care l-au propulsat in anii ’90: action, thriller si gotic
Inainte ca The Matrix si John Wick sa devina repere, Keanu Reeves a fost impus in constiinta publicului printr-o serie de roluri-cheie in anii ’90. Unul dintre primele varfuri a fost Point Break (1991), regizat de Kathryn Bigelow, unde Reeves l-a interpretat pe agentul FBI Johnny Utah langa Patrick Swayze. Filmul a combinat heist thriller cu cultura surf-ului si a generat incasari globale in jurul a 83-84 milioane de dolari, consolidand profilul de star de actiune cu nuante umane. Doi ani mai tarziu, Bram Stoker’s Dracula (1992) al lui Francis Ford Coppola l-a adus intr-un decor gotic luxuriant, cu Gary Oldman si Winona Ryder; filmul a trecut de 215 milioane de dolari in box office-ul mondial si a dus la trei Oscaruri tehnice, confirmand atractivitatea publicului pentru spectacol vizual si atmosfera.
Speed (1994), alaturi de Sandra Bullock, a fost marea detonare comerciala a lui Reeves: un thriller de inalta tensiune regizat de Jan de Bont, cu un concept-simplu-dar-perfect (un autobuz cu bomba care nu poate scadea sub o anumita viteza). Cu incasari globale de aproximativ 350 de milioane de dolari si un buget estimat intre 30-37 de milioane, Speed a devenit un manual al ritmului cinematografic si a definit imaginea lui Keanu ca erou urban reactiv, lucid, carismatic. The Devil’s Advocate (1997), cu Al Pacino si Charlize Theron, a adus o schimbare de registru: un thriller legal cu elemente supranaturale si un subtext moral, care a trecut de 150 de milioane de dolari la nivel mondial. Prin aceste filme, actorul a aratat ca poate pivota intre actiune, horror-gotic si drama cu accente metafizice.
In 2025, aceste titluri raman piese de rezistenta in topurile de popularitate si pe platformele VOD, fiind reluate in maratoane si programe retrospective de catre institutii precum British Film Institute (BFI) sau de festivaluri care exploreaza cinema-ul anilor ’90. Daca privim din perspectiva evolutiei sale, anii ’90 sunt terenul pe care s-au conturat doua trasaturi-cheie ale repertoriului lui Reeves: disponibilitatea pentru risc (acceptarea unor proiecte cu miza estetica, nu doar comerciala) si versatilitatea (capacitatea de a sustine roluri in registre narative diferite). Pentru publicul de astazi, succesul acelor filme e validat de persistenta lor in cultura pop: replici care circula in continuare, imagini emblematice (autobuzul din Speed, mantia lui Dracula), meme-uri si referinte in seriale contemporane.
Repere statistice ale perioadei:
- Point Break (1991): ~83-84 mil. $ worldwide; certifica trecerea spre action cu profil atletic.
- Bram Stoker’s Dracula (1992): ~215+ mil. $ worldwide; 3 premii Oscar (Academy of Motion Picture Arts and Sciences).
- Speed (1994): ~350+ mil. $ worldwide; unul dintre cele mai profitabile thrillere ale deceniului.
- The Devil’s Advocate (1997): ~153+ mil. $ worldwide; consolidare pe zona thriller cu tenta supranaturala.
- Diversificare de gen: de la gotic la high-concept action si drama juridica, pregatind terenul pentru The Matrix.
Universul The Matrix: SF vizionar, inovatie tehnica si impact global
The Matrix (1999) a rescris limbajul vizual al blockbusterului si a articulat, pentru publicul larg, teme SF frecvent academice: simularea realitatii, controlul informatic si revolta impotriva sistemelor opresive. Reeves, ca Neo, a devenit epicentrul unei mitologii care a extins nu doar gustul pentru estetica cyberpunk, ci si standardele tehnice. Filmul a incasat ~467 milioane de dolari la nivel mondial si a obtinut patru Oscaruri (Montaj, Sunet, Editare efecte sonore, Efecte vizuale), o recunoastere institutionalizata de Academia Americana (AMPAS) pentru saltul tehnologic reprezentat de “bullet time” si integrarea CGI-ului cu cascadorii reale. Dublul din 2003, The Matrix Reloaded (~742 mil. $) si The Matrix Revolutions (~427 mil. $), a extins universul narativ, iar The Matrix Resurrections (2021) a readus tema alegerii si a memoriei intr-o cheie meta, cu incasari ~159 mil. $ intr-un context pandemic si de schimbare a obiceiurilor de consum (streaming/concurenta VOD).
Dincolo de cifre, Matrix a setat standarde pentru coregrafia de actiune, pentru mixul filosofie-pop si pentru estetica filmelor SF ale anilor 2000. In 2025, pachetul francizei (cele patru filme, plus transmedia: jocuri, animatii, benzi desenate) este evaluat la peste 1,8 miliarde de dolari in incasari cinematografice cumulate. In plus, influenta in industrie este validata de institutiile de profil si de scolile de film care studiaza inovatiile de montaj si efecte, uneori in parteneriat cu organisme precum Motion Picture Association (MPA), cand se discuta despre evolutia tehnologiei si a normelor de rating in context SF/action. Reeves a devenit un vector al eroului ezitant, a carui trezire morala si ontologica nu e doar spectacol, ci si invitatie la dialog despre conditionarea culturala si tehnologica.
Matrici de date si repere pentru The Matrix:
- The Matrix (1999): ~467 mil. $ worldwide; 4 premii Oscar (AMPAS) pentru realizari tehnice majore.
- The Matrix Reloaded (2003): ~742 mil. $ worldwide; varf comercial al seriei.
- The Matrix Revolutions (2003): ~427 mil. $ worldwide; finalul initial al trilogiei.
- The Matrix Resurrections (2021): ~159 mil. $ worldwide; performanta afectata de contextul post-2020 si lansarile hibride.
- Total franciza (film): ~1,8+ mld. $ worldwide; impact curricular in programe BFI si universitati de film.
Franciza John Wick: renasterea action-ului tactic si recorduri post-2014
John Wick (2014) a inaugurat o noua etapa pentru Keanu Reeves si pentru cinema-ul de actiune. Regizat de Chad Stahelski, filmul a kombinat worldbuilding-ul cu un stil de lupta precis (gun-fu, jiu-jitsu, judo), coregrafii vizibile in cadre lungi si o etica a personajului construita prin tacere, ritual si cod. Primul film a atins ~86 milioane de dolari worldwide, transformandu-se dintr-un proiect cu buget moderat intr-un cult hit. Continuarea, John Wick: Chapter 2 (2017), a dublat mizele si a urcat la ~171 milioane de dolari, iar John Wick: Chapter 3 – Parabellum (2019) a sarit la ~327 milioane. In 2023, John Wick: Chapter 4 a depasit ~440 milioane de dolari la nivel global, stabilind noi repere pentru serie si impingand totalul francizei peste pragul de ~1,02 miliarde de dolari.
Pe langa box office, franciza a influentat practicile de pregatire pentru actori in scene de actiune, cu Reeves antrenandu-se intens la poligon, tactici vehiculare si sporturi de contact, alaturi de echipa 87eleven. In 2025, franciza se extinde prin spin-off-ul Ballerina (programat pentru 2025), in care Reeves apare ca invitat in rolul lui John Wick, consolidand coeziunea universului narativ alaturi de serialul The Continental. Din punctul de vedere al industriei, MPA incadreaza filmele John Wick la rating R in SUA, reflectand nivelul de violenta stilizata si realismul impactului. Pe plan educational si profesional, studiouri si scoli de film analizeaza seria ca studiu de caz in regie de actiune, montaj si cascadorii, continuand standardele ridicate setate de The Matrix, dar cu o estetica mai terestra, neon-noir.
Date cheie pentru John Wick (actualizate pana in 2025):
- John Wick (2014): ~86 mil. $ worldwide; re-lansarea imaginii lui Reeves ca icon action.
- Chapter 2 (2017): ~171 mil. $ worldwide; expansiune de univers si reguli.
- Parabellum (2019): ~327 mil. $ worldwide; crestere sustinuta a fanbase-ului global.
- Chapter 4 (2023): ~440 mil. $ worldwide; varf comercial, premiere si recorduri in multiple teritorii.
- Total franciza (film): ~1,02+ mld. $; Ballerina anuntat pentru 2025 (Lionsgate), continuand ecosistemul.
SF si fantasy din anii 2000: Constantine, A Scanner Darkly, 47 Ronin si The Day the Earth Stood Still
In afara Matrix, Keanu Reeves a navigat spre alte proiecte SF si fantasy cu identitati pronuntate. Constantine (2005), inspirat de benzile desenate Hellblazer (DC/Vertigo), l-a prezentat ca un exorcist cinic prins intre lumi; filmul a adunat ~230-231 milioane de dolari la nivel global si a castigat un cult puternic, ajungand in 2025 subiect de re-evaluari critice si paneluri la conventii de pop culture. A Scanner Darkly (2006), adaptare dupa Philip K. Dick, a utilizat rotoscopie digitala pentru a crea o stare de paranoia si alienare; desi incasarile au fost modeste (~7-8 milioane de dolari worldwide), filmul e astazi un reper estetic si este frecvent discutat in mediul academic si in programele BFI privind cinema-ul de animatie hibrida si tehnici de post-productie. The Day the Earth Stood Still (2008), remake al clasicului SF din 1951, a depasit ~233 milioane de dolari, iar 47 Ronin (2013), o fantezie samurai cu efecte masive, a incasat ~151-152 milioane de dolari pe fondul unui buget ridicat, ramanand un caz-studiu despre riscurile blockbustere-lor cu efecte extensive.
Aceste filme il arata pe Reeves confortabil in teritorii speculative, intre religios, distopie si mitologia eroica. Ele participa la conversatia globala a industriei despre modul in care SF-ul poate reflecta anxietatile sociale ale epocii: tehnologizare accelerata, medii toxice de informare, si nevoia de mituri noi pentru audiente fragmentate. In 2025, discutiile privind o continuare la Constantine sunt inca prezente in presa de specialitate, cu mentiuni periodice despre dezvoltare in cadrul Warner Bros.; important este ca proiectul ramane dorit de fani, iar piata pentru horror-SF cu identitate vizuala marcat diferita este robusta.
Indicatori relevanti (SF/Fantasy post-2000):
- Constantine (2005): ~231 mil. $ worldwide; cult persistent, discutii despre o continuare in dezvoltare.
- A Scanner Darkly (2006): ~7-8 mil. $ worldwide; capital estetic si academic ridicat prin rotoscopie.
- The Day the Earth Stood Still (2008): ~233 mil. $ worldwide; dialog despre remake-uri si actualizarea temelor eco.
- 47 Ronin (2013): ~151-152 mil. $ worldwide; exemplu de risc financiar pe buget mare.
- Institutiile de profil (BFI, MPA, AMPAS) folosesc adesea aceste titluri ca repere in discutii despre efecte, rating si receptare.
Comedie, indie si cameo-uri memorabile: de la Bill & Ted la aparitii surpriza
Keanu Reeves nu este doar eroul taciturn din actiune. Cariera lui include o vena comica si indie definitorie. Bill & Ted’s Excellent Adventure (1989) si Bill & Ted’s Bogus Journey (1991) i-au dat, la inceput, o aura de adolescent nonconformist, cu incasari de peste 40 de milioane de dolari pentru primul si aproximativ 38 de milioane pentru al doilea, alimentand un fanbase dedicat. In 2020, Bill & Ted Face the Music a aparut intr-un context pandemic, cu lansare hibrida (cinematografe limitate + PVOD), ceea ce a dus la incasari cinematografice modeste, dar la conversii bune in mediul digital, reconfirmand atasamentul publicului fata de personajele cult.
Pe zona indie si comedie romantica, Reeves a aparut in titluri precum Parenthood (1989, ~126 mil. $ worldwide) si Something’s Gotta Give (2003, ~266 mil. $), in roluri secundare notabile. In 2019, aparitia sa autoironica in comedia romantica Always Be My Maybe (Netflix) a devenit virala online, demonstrand ca starul este dispus sa se joace cu propriul mit. In 2016, in Keanu (filmul duo-ului Key & Peele), actorul ofera vocea “pisicii” titulare intr-o secventa cameo, un detaliu iubit de fani. Aceasta latura comica si flexibila a contribuit la imaginea publica a lui Reeves ca artist care nu se ia prea in serios si care cultiva o relatie relaxata cu memetica internetului.
Repere si exemple de versatilitate comica/indie:
- Bill & Ted (1989, 1991, 2020): trilogie cu fanbase trans-generational; 2020 marcheaza o lansare hibrida relevanta pentru noile modele de distributie.
- Parenthood (1989): ~126 mil. $ worldwide; suport comic intr-o distributie corala.
- Something’s Gotta Give (2003): ~266 mil. $ worldwide; prezenta carismatica in comedie romantica mainstream.
- Always Be My Maybe (2019): cameo viral; relevanta culturala in ecosistemul streaming post-2018.
- Keanu (2016): cameo vocal; joc autoreferential cu propriul star power.
In 2025, cand audienta este obisnuita cu schimbarile rapide de ton si cu coliziunea genurilor pe platforme digitale, asemenea aparitii diversifica “portofoliul” de perceptii despre actor si ii sustin vizibilitatea intre proiectele grele de actiune. Mai mult, festivaluri si programe BFI includ adesea seri tematice care juxtapun actiunea cu comedia, pentru a arata latimea de registru a unui star global ca Reeves.
Drame si romance: de la My Own Private Idaho la The Lake House
Un capitol esential in filmografia lui Keanu Reeves il reprezinta dramele si romance-urile. My Own Private Idaho (1991), regizat de Gus Van Sant, ramane una dintre cele mai influente lucrari indie ale anilor ’90. Filmul a rulat la festivaluri majore, iar River Phoenix a primit Volpi Cup la Venetia, marcand recunoasterea critica internationala. Keanu joaca un tanar privilegiat care tranziteaza o lume marginala, rolul sau aducand o sobrietate tacuta. Mai tarziu, A Walk in the Clouds (1995) si Little Buddha (1993) i-au testat capacitatea de a ancora povesti cu tenta romantica si spirituala. Sweet November (2001) a fost un succes comercial moderat (~65-66 milioane de dolari worldwide), iar The Lake House (2006), reintalnirea cu Sandra Bullock, a trecut de ~115 milioane de dolari in box office global, devenind un titlu preferat in programarile TV si streaming datorita temei de iubire transcendentala si a naratiunii cu scrisori in timp.
Receptarea acestor filme indica o valenta importanta a starului: credibilitatea in roluri tandre, introspective, in care energia sa calma devine un instrument dramatic. In 2025, cand platformele digitale revalorizeaza titluri din 1990-2010 pentru audiente noi, aceste filme mentin un grad ridicat de rewatchability. Pe langa buzz-ul action, dramele si romance-urile asigura o paleta emotionala completa, ceea ce sporeste interesul pentru proiectele viitoare si pentru retrospective curatoriate de institutii precum La Biennale di Venezia sau BFI, care adesea recontextualizeaza filmele in dialog cu teme actuale (identitate, memorie, singuratate urbana).
Titluri si cifre relevante (drama/romance):
- My Own Private Idaho (1991): cult indie; recunoastere festivaliera la Venetia; reper LGBTQ+ si al cinema-ului american independent.
- Little Buddha (1993): ~48 mil. $ worldwide; fereastra spre spiritualitate si peisaje culturale asiatice.
- A Walk in the Clouds (1995): ~50 mil. $ worldwide; melodrama cu rezonanta vizuala clasica.
- Sweet November (2001): ~65-66 mil. $ worldwide; popularitate constanta in programari TV/streaming.
- The Lake House (2006): ~115+ mil. $ worldwide; romance high-concept cu longevitate in preferintele publicului.
Acest segment confirma un adevar util pentru cititorul din 2025: filmografia lui Reeves poate fi abordata nu doar ca un traseu de actiune, ci si ca un atlas de emotii si teme relationale, in care minimalismul interpretativ devine forta expresiva.
Animatie si aparitii in filme pentru toate varstele: de la Toy Story 4 la SpongeBob
Keanu Reeves a demonstrat si eficienta in zona de voice acting si aparitii familiare publicului larg. In Toy Story 4 (2019), Reeves da voce lui Duke Caboom, cascadorul canadian cu o inima mare si ego supradimensionat; filmul a incasat ~1,073 miliarde de dolari la nivel global si a castigat Oscarul pentru Cel mai bun film de animatie, validand o data in plus atractia universului Pixar pentru audientele trans-generationale. Personajul Duke Caboom, carismatic si autoironic, este un exemplu de cum Reeves isi poate transfera fizicalitatea si timing-ul comic in registrul vocal. In The SpongeBob Movie: Sponge on the Run (2020), actorul apare ca Sage, o figura ghid “meta”, intr-o productie cu lansare complicata, parte in cinematografe, parte direct pe platforme (parametrii pandemiei au limitat incasarile cinematografice, dar expunerea pe streaming a fost ampla).
Aceste roluri au consolidat accesul la audiente familiale si au creat punti intre proiectele R-rated si zona all-ages. In termeni de branding, ele sporesc recunoasterea globala a numelui si, in 2025, continua sa atraga merchandising (figurine Duke Caboom, reissue-uri) si prezente in parcuri tematice, ceea ce contribuie la capitalul cultural al actorului. Mai mult, prin prisma organizatiilor ca MPA, care stabilesc ratingurile si analizeaza tendintele de consum, se observa ca prezenta unui star cu pedigree de actiune intr-un film animat poate largi demografia vizitatorilor la cinema si a vizionarilor la domiciliu.
Date si repere (animatie/all-ages):
- Toy Story 4 (2019): ~1,073 mld. $ worldwide; Oscar pentru Animatie (AMPAS); Duke Caboom devine fan-favorite.
- Sponge on the Run (2020): lansare hibrida; vizibilitate puternica in streaming in contextul restrictiilor din 2020.
- Multiplicare de audienta: prezenta in animatie atrage segmente familiale si adolescentine catre filmele live-action ale actorului.
- Merchandising: crestere a interesului pentru produse asociate personajelor vocale interpretate de Reeves.
- Institutiile industriei (MPA, BFI) noteaza sinergia dintre brandurile de animatie si star power-ul live-action.
Regie, productie si documentar: Man of Tai Chi, Side by Side si relatia cu traditia cinematografica
Dincolo de actorie, Keanu Reeves a explorat si alte roluri in productie cinematografica. Ca regizor, a debutat cu Man of Tai Chi (2013), un film de arte martiale bilingv (mandarina/engleza) in care joaca si rolul antagonistului. Desi incasarile globale au fost modeste (~5-6 milioane de dolari), filmul a primit aprecieri pentru coregrafia luptei si pentru respectul fata de traditia wuxia/modern martial arts. Ca producator/intervievator, Reeves a realizat documentarul Side by Side (2012), care discuta tranzitia industriei de la pelicula la digital, prin conversatii cu directori de imagine si regizori de top (exemple celebre includ James Cameron, David Fincher, Christopher Nolan, intre altii). Documentarul este folosit si in 2025 in contexte academice, pentru a intelege mutatiile tehnologice ale secolului XXI in cinema, iar institutii ca BFI si academiile de film il programeaza periodic in cicluri educationale.
Aceste initiative arata interesul lui Reeves pentru mecanismele interne ale industriei, nu doar pentru prezenta in fata camerei. In 2025, cand cinematografia continua sa negocieze relatia dintre filmare pe pelicula si fluxuri digitale HDR, Side by Side ramane o resursa esentiala pentru studenti si profesionisti. Totodata, conexiunea cu festivaluri (Man of Tai Chi a circulat in circuite asiatice si vestice) mentine profilul actorului in dialog cu platforme internationale, de la Venetia la Toronto. In plus, implicarea sa in proiecte cu identitate asiatica reflecta deschiderea catre colaborari cross-culturale, vizibile si in seturile de cascadorii si antrenamentele “importate” in Hollywood din scolile de actiune asiatice.
Puncte de interes (regie/producator/doc):
- Man of Tai Chi (2013): ~5-6 mil. $ worldwide; coregrafie apreciata, reverenta pentru traditii martiale.
- Side by Side (2012): studiu-cheie despre trecerea de la pelicula la digital; material curricular in 2025.
- Legaturi institutionale: proiecte programate de BFI si analizate in scoli de film aliniate la standardele AMPAS.
- Circuite festival: dialog cu platforme internationale (Venetia, Toronto) si comunitati profesionale.
- Transfer de know-how: influenta asiaticului in metodologiile de actiune hollywoodiene.
Panorama completa a filmografiei si impactul in 2025: totaluri, genuri, recunoastere
Privind panoramic, Keanu Reeves a jucat in peste 70 de lungmetraje si proiecte pentru marele ecran, acoperind un spectru larg: actiune, SF, thriller, romance, drama, comedie si animatie. In termeni de performanta comerciala, doua coloane sustinatoare sunt francizele The Matrix (~1,8+ miliarde $ worldwide) si John Wick (~1,02+ miliarde $ worldwide). La acestea se adauga succese izolate precum Speed (~350+ mil. $), The Day the Earth Stood Still (~233 mil. $), Constantine (~231 mil. $) si Toy Story 4 (~1,073 mld. $), ceea ce ridica contributia cumulata a proiectelor sale cu performanta mare la un nivel remarcabil pentru un star activ de patru decenii.
Receptarea critica a variat de-a lungul timpului, dar persistenta personajelor si a universurilor in cultura populara este un indicator de impact greu de ignorat. In 2025, institutiile industriei (AMPAS, MPA, BFI) si piata globala sustin coexistenta dintre cinema-ul de autor si blockbusterul tehnologic; Reeves se plaseaza la intersectia celor doua, colaborand cu regizori cu viziune si adoptand disciplinat cerintele de pregatire fizica ale actiunii moderne. Pe fondul schimbarilor modelelor de distributie (cinema + streaming), el ramane relevant si bancabil, evoluand de la iconul cyberpunk la cavalerul tacut al neo-noir-ului.
Ce retinem in cifre si trasee (actualizat la 2025):
- Peste 70 de filme pentru marele ecran, cu vizibilitate constanta pe platforme VOD globale.
- Doua francize-coloana: The Matrix (~1,8+ mld. $) si John Wick (~1,02+ mld. $).
- Blockbustere standalone: Speed (~350+ mil. $), Constantine (~231 mil. $), The Day the Earth Stood Still (~233 mil. $).
- Animatie de top: Toy Story 4 (~1,073 mld. $) si premiu AMPAS pentru Animatie.
- Relevanta institutionala: studiat si programat de BFI; reper pentru discutiile AMPAS/MPA despre tehnologie, rating si gen.
In total, raspunsul la intrebarea “Care sunt filmele cu Keanu Reeves?” traverseaza generatii si stiluri: de la tineri rebeli si eroi romantici, la salvatori cyberpunk si asasini cu cod. Pentru cinefilii din 2025, filmografia lui ofera atat adrenalina, cat si meditatie, iar combinatia dintre box office si ecou cultural arata de ce numele sau ramane un pol de stabilitate si curiozitate intr-o industrie in continua transformare.
Proiecte si asteptari pentru 2025 si dupa: extinderi de univers si posibile reveniri
La zi cu 2025, cel mai concret punct pe radar este Ballerina, spin-off in universul John Wick, cu lansare anuntata pentru 2025 de Lionsgate. Keanu Reeves isi reia rolul intr-o aparitie speciala, sustinand legatura dintre timeline-ul principal si povestea personajului titular. In acelasi timp, discutiile despre John Wick 5 raman alimentate de declaratii ale studioului si ale echipei, desi calendarul exact depinde de scenariu si de alinierea creativa. Pe frontul SF/horror, proiectul Constantine 2 este mentionat recurent ca fiind “in dezvoltare” la Warner Bros., o miscare care ar capitaliza atat pe nostalgia anilor 2000, cat si pe apetitul actual pentru titluri cu identitate vizuala puternica.
Strategic, piata globala a filmului in 2025 continua sa fie marcata de dinamica hibrida (cinema + streaming), iar staruri cu brand recunoscut international, certificate de organisme precum Motion Picture Association prin ratinguri coerente si de AMPAS prin recunoasteri la gala Oscar, au un avantaj net in negocierea vizibilitatii. Reeves, cu doua mega-francize in palmares, cu roluri all-ages in animatie si cu capital indie/autor, vine cu un “portofoliu” rar intalnit. In plus, dialogul sau constant cu spatiul asiatic (Man of Tai Chi, echipe de cascadori, limbajul coregrafic) se aliniaza tendintei trans-pacifice a productiilor mari.
Din perspectiva fanilor, urmatorii ani pot aduce: aparitii suplimentare in universul Wick (fie cameo, fie capitol nou), clarificari pe Constantine 2, si, posibil, proiecte SF originale care sa profite de reputatia lui Reeves pentru roluri cu miza filosofica. Indiferent de ordinea in care vor sosi, infrastructura de distributie actuala permite ca fiecare lansare sa fie un eveniment global sincronizat. Pentru cititorul care vrea sa recupereze sau sa revada filmografia, un parcurs logic ar fi: anii ’90 (Point Break, Dracula, Speed), The Matrix (tetralogia), John Wick (1-4), SF/Fantasy adiacente (Constantine, A Scanner Darkly, The Day the Earth Stood Still), apoi comediile si romance-urile, incheind cu animatia (Toy Story 4) si excursiile documentare (Side by Side). Aceasta mapa, completata cu datele de box office si referintele la institutii precum AMPAS, MPA si BFI, ofera un raspuns solid si actual la intrebarea “care sunt filmele cu Keanu Reeves?”.




